حسین وحیدی

باغ آینه

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۱ ب.ظ

چراغی به دستم چراغی در برابرم.

من به جنگِ سیاهی می روم.

گهواره هایِ خستگی

                       از کشاکشِ رفت و آمدها

                                                باز ایستاده اند،

و خورشیدی از اعماق

کهکشان هایِ خاکستر شده را روشن می کند.

 

 

فریاد هایِ عاصیِ آذرخش --

هنگامی که تگرگ

                     در بطنِ بی قرارِ ابر

                                            نطفه می بندد.

و دردِ خاموش وارِ تاک --

هنگامی که غوره یِ خُرد

                           در انتهایِ شاخ سارِ طولانیِ پیچ پیچ جوانه می زند.

فریادِ من همه گریزِ از درد بود

چرا که من در وحشت انگیزترینِ شب ها آفتاب را به دعایی

                                                نومیدوار طلب می کرده ام

 

 

تو از خورشید ها آمده ای از سپیده دم ها آمده ای

تو از آینه ها و ابریشم ها آمده ای.

 

 

در خلئی که نه خدا بود و نه آتش، نگاه و اعتمادِ تو را به دعائی

                                                    نومیدوار طلب کرده بودم.

جریانی جدی

در فاصله یِ دو مرگ

در تهیِ میانِ دو تنهایی-

[ نگاه و اعتمادِ تو بدین گونه است! ]

 

 

شادیِ تو بی رحم است و بزرگوار

نَفست در دست های خالی من ترانه و سبزی ست

من

بر می خیزم!

چراغی در دست ، چراغی در دلم.

زنگارِ روحم را صیقل می زنم.

آینه ای برابرِ آینه ات می گذارم

تا با تو

        ابدیتی بسازم.

      احمد شاملو 

 

 

این شعر را دوست می دارم

شباهتی بین "باغ آینه" و "مرگ نقاب" نیست جز پاره از نماد ها. بدون جبهه گیری، مرگ نقاب را عظیم تر می دانم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۳
حسین وحیدی

نظرات  (۲)

چه خوبه این شعر...خیلی متفاوته!
پاسخ:
بله همینطوره ... :)
Those in the upper echelon will be protected from the depredations of glioalbzation and will actually benefit by the hordes of cheap laborers who will be made available to to create from them greater profit margins and the willing to staff their homes as they did during "the Old Order" before World War I. The rest of us will be left to flounder, bewildered, among the hordes that are flowing across our borders and policies being foisted upon us against our consent.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی